Subaru stelt in Genève een licht opgefriste Forester tentoon. Tenminste, wat in- en exterieur betreft. De benzineversie krijgt echter een compleet nieuwe boxermotor.
Uiterlijk maakt de vernieuwde versie het verschil met de vorige generatie door z'n nieuwe, imposantere grille met Subaru's 6 Sterren-embleem in het midden. Je mag vanaf het tweede uitrustingsniveau ook 17-duims wielen met gewijzigd design noteren en de buitenspiegels met geïntegreerde richtingaanwijzers zijn voortaan aerodynamischer.
Aan de binnenzijde is de kleurstelling gewijzigd, zijn de materialen opgewaardeerd en herschikte Subaru het instrumentenpaneel. De andere wijzigingen vinden we vooral op vlak van uitrusting, waarin de constructeur zich nu heel wat guller toont. Onder meer airco met twee temperatuurszones en een achteruitrijcamera worden nu voor een lagere prijs beschikbaar.
Het echte nieuws zit echter onder de kap van de benzineversies. Daar zit immers een compleet nieuwe 1995cc viercilinder boxermotor met 150pk en 198Nm die de oude 1994cc vierpitter met 150pk en 196Nm aflost. Het verschil lijkt beperkt, maar de nieuwe motor heeft een veel langere slag en kleinere boring (84 x 90mm ipv 92 x 75mm) dan voorheen. De eenheid maakt ook gebruik van meer lichtgewicht componenten waardoor de interne wrijvingsverliezen met haast een derde teruggedrongen worden. Bij gelijke prestaties levert dat vooral een brandstofbesparing van 10% op. Het verbruiksgemiddelde zakt van 8,4l naar 7,5l/100km en de CO2-uitstoot gaat van 198gr/km naar 173gr/km.