Bij de Hybrid4-technologie combineert Peugeot een dieselmotor die de voorwielen aandrijft met een elektromotor die de achterwielen doet draaien. De 3008, de cross-over uit het gamma van de autobouwer, wordt vanaf de lente van 2011 met deze technologie geleverd.
Bij de voorwielen rust een 163pk sterke tweeliter common-rail diesel die samenwerkt met een gerobotiseerde zesbak. In de koffer zorgt een batterijenset voor een tot 362l geslonken laadvolume (waarvan 29l onder de laadvloer) voor stroom voor een elektromotor met een vermogen van 27pk, dat tijdelijk tot 37pk kan oplopen. De elektromotor heeft een continue trekkracht van 100Nm, maar kan dat voor korte periodes verdubbelen. Er is geen fysieke verbinding tussen beide aandrijfmodules.
De elektromotor kan de 3008 autonoom aandrijven, zij het met beperkte prestaties en voor zover de batterijlading dat toestaat. Daarnaast kan je nog opteren tussen rijmodi die de vierwielaandrijving permanent inschakelen, of de aandrijving juist zo veel mogelijk beperken tot de conventioneel aangedreven voorwielen. In het meest ideale geval verbruikt de 3008 Hybrid4 slechts 3,8l/100km en blijft de CO2-uitstoot beperkt tot 99gr/km.