Citroën introduceert een omkeerbare alternator in combinatie met de HDi dieseltechnologie. Die techniek zorgt voor een verbruiksdaling van zo'n 15% en is combineerbaar met de 1.4l en 1.6 HDi dieselcentrales. De Citroën C5 met 110pk sterke 1.6l HDi dieselmotor bijt de spits af, de nieuwe C4 staat vervolgens op de lijst en volgend jaar moet al 30% van de geleverde dieselversies van de merken Citroën én Peugeot van het e-HDi-type zijn.
Het start/stop-systeem van de tweede generatie legt de motor stil zodra de auto tot stilstand komt en start die bliksemsnel weer op wanneer de chauffeur aanstalten maakt om te vertrekken. Een elektronische sturing zorgt er eveneens voor dat de alternator energie recupereert wanneer de auto vertraagt. Om het verbruik maximaal te drukken zal Citroën de e-HDi dieselcentrales ook combineren met een versnellingsbak met geoptimaliseerde (lees: langere) verhoudingen en banden met een lage rolweerstand.