Enkele weken terug schoot Porsche de eerste beelden van alweer een nieuwe 911-generatie de wereld in. Naar aloude traditie zonder wereldschokkende verschillen, maar met tal van detailaanpassingen. Het ging evenwel uitsluitend om de tweewielaangedreven versies. De vierwielaandrijvers bleven tot nu onder doek. En wat blijkt? Ze gaan de nostalgische toer op. Net als de tweewielaangedreven versies hebben ze andere bumperschilden, nieuwe koplampen en dag- en achterlichten met LED-technologie. Maar de horizontale reflectorstrook die destijs de linker- en rechterlichtblok op de langgerekte kont van de 911-verbond, is ook weer terug.
De motoren onder gaan in combinatie met de vierwielaandrijving uiteraard dezelfde verbeteringen als bij hun tweewielgestuwde broeders. Dat wil zeggen dat de 3.6 liter boxer van de Carrera 4 voortaan 354pk opbrengt (+20) bij een verbruiksgemiddelde van amper 10,1 liter. De Carrera 4S perst voortaan 385pk (+30) uit z'n zescilinder boxercentrale en heeft elke 100km 6 deciliter meer nodig. Ook de vierwielaangedreven versies zijn verkrijgbaar met een gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling die PDK (Porsche Doppel Koplung) heet. Die gloednieuwe zeventrapsgangwissel lost de verouderde Tiptronic-automaat af en komt naast de handgeroerde zesbak in de catalogus.