BMW vindt het in modeljaar 2008 tijd om de 6-Reeks wat op te frissen. De Duitsers volgen het klassieke recept en retoucheren de bumperschilden, zorgen voor wat fijnere stijldetails (onder meer ter hoogte van de flanken waar de richtingaanwijzers hun plaats vinden) en een interieur met nieuwe kleuren en materialen die het comfort en de kwaliteitsindruk verhogen. Achteraan verhuist het derde remlicht naar de kofferklep en bij de andere lichtunits wordt rijkelijker van LED-technologie gebruik gemaakt.
Bij de benzinemotoren meldt BMW de introductie van z'n efficiënt dynamics-pakket, dat onder meer dankzij de recuperatie van vertragingsenergie het verbruik doet dalen. De instapmotor, de 630i wordt ook meteen wat krachtiger. Hij tikt af op 272pk. Voldoende voor en geijkt sprintje in 6,2 tellen bij een ongewijzigde -want elektronisch afgeregelde- topsnelheid van 250km/u. Het verbruiksgemiddelde van de krachtcentrale daalt intussen tot 7,9l/100km.
Het belangrijkste nieuws is evenwel de komst van een dieselversie; 635d. Die krijgt de drie liter grote zes-in-lijn met twee variabele turbo's onder de kap. Goed voor 286pk en 580Nm trekkracht. Hij doet over de acceleratie naar 100km/u één tiende langer dan de 630i en heeft een identieke topsnelheid.