De Range Rover kent een tweede jeugd. Tijdens de eerste vier maanden van dit jaar werden er wereldwijd 19% meer bestellingen voor de grote Land Rover genoteerd. In België en Luxemburg bedraagt de groei zelfs 58%. Een stijging die bijna geheel op het actief staat van de nieuwe V8 dieselmotor. Volgens de constructeur schakelen veel van hun benzine-klanten nu over op de dieseleenheid. Die verbruikt immers 43% minder dan de Range Rover met benzinemotor van voor modeljaar 2006. Modeljaar 2008 (dat ingaat vanaf september 2007) brengt een reeks detailwijzigingen die het model actueel moeten houden.
Op kop staat een airco met vier temperatuurszones. Een nieuwe armsteun vooraan biedt meer opbergruimte en op vlak van houtfineer wordt het aanbod uitgebreid tot zeven echte houtsoorten. En het wordt ook rijkelijker gebruikt en bij sommige afwerkingsniveaus wordt een bijpassende versnellingspookknop voorzien. Er is een nieuwe interieurkleur (Storm) en er zijn nieuwe drempelplaten. Tot slot doen ook twee nieuwe koetswerkkleuren hun intrede; Alaska White en Lucerne Green.