Dacia breidde z’n gamma de jongste jaren uit van een handvol budgetvoertuigen tot een compleet gamma voor de prijsbewuste koper. De Renault-dochter heeft er een heus productoffensief opzitten dat ons onder meer de Lodgy (monovolume) en Dokker (ludospace) bracht, naast de generatiewissel van de Logan en Sandero. Het merk kan daardoor zo maar eventjes uitpakken met het jongste gamma van de ganse markt.
Logan MCV
Twee nieuwigheden liggen nog maar pas op het rek en worden door de Belgische invoerder extra in de schijnwerpers gezet. Het gaat om de nieuwe Logan MCV. Een auto waarvan de eerste generatie ook nog bestelwagenambities koesterde en desgewensd plaats bood aan zeven personen. Maar die rollen worden inmiddels ingevuld door andere modellen. Daarom is de MCV nu een break volgens klassiek recept. Zo maar eventjes 43cm langer dan de berline en met minimaal 573l bagageruimte.
Vernieuwde Duster
Drie jaar geleden was één verkochte Dacia op twee in ons land een Duster. De vlijmscherp geprijsde en tegelijk verrassend capabele SUV was dus een regelrecht succes. Niet alleen in ons land. Daarom besloot de Roemeense Renault-dochter het model nu al onder handen te nemen. Er is gekozen voor wat meer uiterlijke opsmuk en een vernieuwde boordplank en andere zetels aan de binnenzijde. Toch laten de belangrijkste nieuwigheden zich niet zo makkelijk spotten. Zo is het geluidsniveau binnenin gehalveerd (!!) en vieren we onder meer de komst van een 1.2l turbo benzinemotor, naast de reeds gekende en erg populaire 1.5l dieselcentrales.
Autosalon van Brussel 2014 Dacia
Geef commentaar
comments by Disqus