Citroën rijdt in Genève de vijfpersoonsversie van de eerder dit jaar gelanceerde C4 Picasso voor. Die is nog steeds 20cm langer dan de Xsara Picasso (die nog tot 2009 blijft), maar niettemin 13cm korter dan de zevenzitter. Ook uiterlijk speelt de vijfzitter een andere kaart uit. Hij is immers dynamischer gelijnd. De functionaliteit lijdt er weinig onder, want de drie individuele zitplaatsen achteraan laten zich nog steeds ruim verstellen en in het minst ideale geval slikt de koffer nog 500 liter. Het motorenpalet omvat een 127pk sterke 1.8 en een 143pk krachtige 2.0 voor wat de benzines betreft. Dieselen kan met een 1.6 met 110pk of een 2.0 die 138pk levert. De vijfpersoons C4 Picasso kwam z'n grote broer inmiddels al bij de dealer vervoegen.
Voor het eerst waagt Citroën zich op de SUV-markt. De Fransen ontwikkelden hun SUV niet zelf, maar gingen bij 4x4-specialist Mitsubishi shoppen. De C-Crosser is dan ook niets meer of niets minder dan de nieuwe Mitsubishi Outlander. In het interieur zijn de verschillen met de Japanner miniem, maar aan de buitenkant troostte Citroën zich de moeite een nieuwe neus te ontwikkelen. Onder de kap zit een 2.2l HDi die pas dit najaar ook in de Mitsubishi aangeboden zal worden. In normale omstandigheden sleept de C-Crosser zich aan de voorwielen door het verkeer, maar de achterwielen zijn automatisch, dan wel manueel inschakelbaar.