Om de 5 fris te houden, krijgt hij van BMW een eerste facelift. Verassingen omvat die niet; het merk uit Bayern volgt netjes het handboek en levert het model met herwerkte bumperschilden, een licht aangepaste grille en hertekende lichtblokken. Vooral bij de break valt dat op. Het interieur krijgt een aangepaste aankleding. De meeste motoren worden tegelijk zuiniger en krachtiger. Bij de benzines levert de 523 voortaan 190pk (2.5l), de 525i levert 218pk en de 530i is 272pk sterk. De achtcilinders zijn de 540i met 306pk en de 550i met 367pk. Bij de diesel bestaat het herwerkte aanbod uit de 520d met 163pk, de 525d met 197pk en de 530d met 235pk.
Na de 5 berline, geniet ook de 5 Touring van de expertise van M. Met een 507pk sterke 5 liter V10 onder de kap spurt de break naar 100km/u in 4,8 tellen en haalt het model een topsnelheid van 300km/u.
Ook opgefrist is BMW's 1-Reeks, maar het is de driedeursversie die de aandacht trekt. Die erft met uitzondering van de 1.6l instapversie, alle motoren van de vijfdeurs. En die zijn eveneens onder handen genomen. De 120i levert voortaan 170 in plaats van 150pk, de 118d klimt van 122 naar 143pk en de 130i blijft helemaal bovenaan het gamma staan. Het lijnenspel van de driedeurs is nagenoeg identiek aan dat van z'n broer met twee portieren meer, maar hij weegt een tikkeltje minder.