Audi trekt het doek van de A5. Dat is een op de A4 gebaseerde 4,63m lange vierpersoons coupé met 455l bagageruimte. Het ontwerp is van de hand van Walter ‘da Silva die beweert zich te hebben laten inspireren door de Nuvolare Concept Car uit 2003 en modellen uit Audi's verleden (zoals de oer-quattro). De ‘gewone' A5 is bij z'n lancering te bestellen met een 265pk sterke 3.2l V6 FSI benzine die het model in 6,1 tel naar 100km/u stuwt en twee diesels; een 2.7 met 190pk (sprint in 7,6 tellen en een top van 232km/u) en een 3.0 met 238pk en 500Nm trekkracht (5,9 sec / 250km/u).
Audi stelt ook meteen de S5 voor. Die krijgt een grille met verchroomde elementen, zilverkleurige spiegelhuizen, grotere luchthappers en standaard 18-duims lichtmetaal. Het interieur is voorzien van diep uitgesneden zitmeubilair en een sportieve aankleding. Al dat uiterlijk vertoon wordt gerechtvaardigd door de 4.2l grote V8 FSI met 354pk en 440Nm achter het radiatorrooster. Goed voor een sprintje tot 100 in 5,1 tellen. De topsnelheid is zoals steeds begrensd op 250km/u.