Jawel, de Land Rover Defender is nu leverbaar met nieuwe esthetische opties. Van de Discovery III werd afgelopen jaar dan weer een extra luxueuze versie in het leven geroepen, al blijft dat nog steeds de variant die wordt aangestipt door mensen het liefst onder de radar blijven. De Freelander wordt rond deze tijd dan weer van extra bewapening tegen de tand des tijds voorzien in de vorm van een efficiëntere aandrijflijn en updates aan het interieur.
Hét succesnummer van het afgelopen jaar is echter de Range Rover Evoque. Die compacte SUV verpakt de techniek van de Freelander in een erg dynamisch kleedje en gaat over de toonbank als zoete koek. Niet alleen omdat z'n tweeliter viercilindermotoren (in zowel benzine als diesel) de zuinigste zijn uit het aanbod van de constructeur, maar vooral omdat het model zich in de stadsjungle laat opmerken. Maar de Evoque was natuurlijk ook vorig jaar al in Brussel te zien.
Helemaal bovenaan het aanbod valt meer nieuws te rapen. Want de Range Rover laat zich er andermaal tot koning van z'n segment kiezen. Een compleet nieuwe generatie pakt er uit met een aluminium structuur en koetswerk voor een gewichtsbesparing van wel 400kg, en heeft grotere veerwegen en een meer geavanceerde vierwielaandrijving dan ooit tevoren. Het motorenpalet gaat van een drieliter zescilinder dieselmotor tot een 5-liter V8 met compressor. En omdat ze minder hard moeten werken en steeds aan een achttrapsautomaat gekoppeld zijn, laten ze allen scherpere verbruikscijfers noteren dan tevoren.