De Duitsers van Opel zijn terug te vinden in Paleis 9. Op een oppervlakte van 2.500m² worden daar 34 voertuigen voorgesteld, waaronder drie Belgische premières.
Er is ruimte voor de Antara, Corsa, Insignia, Meriva en Zafira Tourer. Allemaal modellen die duidelijk passen in de filosofie van deze beurs, maar die het afgelopen jaar hooguit enkel nieuwe motoren te vieren hadden. De Ampera mag wel nog even de sticker van Auto van het Jaar dragen. Wie wil weten hoe die exact rijdt, kan dat overigens ervaren op de 400m lange testpiste bij Paleis 1. En dan zijn er natuurlijk ook nog de bestelwagens van het merk: Combo, Vivaro en Movano.
Wat Opel liefst zelf onder de neus van de consument wrijft, is de nieuwe Mokka. Dat is een compacte SUV waarin het Opel DNA vooral aan de binnenkant erg duidelijk aan de oppervlakte komt drijven. Het model is eigenlijk ontwikkeld voor normaal gebruik, maar een vierwielaangedreven versie zal z'n kunnen niettemin bewijzen op de offroadpiste bij Paleis 11.
Wie het liever wat kleiner wil, mag zich vergapen aan Opel's tweede Belgische primeur: de Adam. Genoemd naar de oprichter van het merk, beleefde die kleine stadsrakker z'n première afgelopen septembermaand op het Autosalon van Parijs. Adam wil vooral trendy zijn, en biedt meer personaliseringsmogelijkheden dan eender welke andere auto op de markt. Zelfs Mini moet eraan geloven. Onder de blikvangers zijn onder meer een bedrukte sterrenhemel met meer dan 60 LEDs.
Heel wat rationeler is de Astra vierdeurs. Dat model was lange tijd niet meer op de Belgische markt beschikbaar, maar het bedrijf heeft besloten de jongste uitvoering weer in de catalogus op te nemen. Technisch identiek aan de andere Astra's maar ditmaal voorzien van een uitgesproken elegante koets, wil Opel er een nichepubliek mee aanspreken.