Renault strijdt met de Scenic monovolume (in z'n normale versie en ‘Grand' met lange wielbasis) en de Megane nog steeds mee met de koplopers in z'n segmenten, maar veel nieuwigheden heeft de constructeur er sinds vorig jaar niet over te melden. Bij de bedrijfswagens heeft Renault wel wat op stapel staan. De Trafic en Master werden onder handen genomen en kregen een volledig vernieuwd gamma dieselmotoren. Een noodzaak om aan de Euro IV-normen te voldoen. De 2.0 dCi bestaat met 90 en 115pk en de 2.5 dCi springt van 135 naar 145pk. Op de nieuwe Master vervangt die motor meteen de 3.0 dCi. Een zesbak is nu gemeengoed en er is ook nog steeds een gerobotiseerde versie. Uiteraard vallen die wijzigingen ook de versies voor personenvervoer te beurt.
Naar de (nabije) toekomst wordt geblikt met de Twingo Concept die in september op het Autosalon van Parijs werd voorgesteld. Volgend jaar lost een productie-afgeleide de hoogbejaarde eerste Twingo-generatie af. Met een lengte van 3,6 meter wil Renault bovenal een dynamische stadswagen neerzetten. De Twingo Concept bulkt dan ook van de sportieve stijldetails; grote 17-duims velgen, een diffuser onder achterbumper en een atletische krachbron. Een op zich bescheiden 1,2l die het dankzij een turbocompressor tot 100pk en 145Nm schopt en die we bovenaan het definitieve productiegamma terug zullen vinden. De middenconsole onthult z'n trendgevoeligheid met de USB-verbindingen voor iPod (Apple) en Smartphone (Nokia) en -wellicht niet voor productie- het autootje beschikt ook over een Buetooth internetverbinding met webcam en microfoon.
Van de Renault Espace, de moeder van alle monovolumes, is er tot slot nog een speciale Club Med uitgave. Die is gebaseerd op afwerkingsniveau Expression en voorzien van een panoramisch glazen dak, DVD-systeem met twee extra schermen, iPod-aansluiting en zulks meer...