Mitsubishi heeft nogal wat nieuws op het Brusselse Autosalon en dat situeert zich, geheel binnen de geest van de manifestatie, vooral op 4x4-gebied. Het merk zette de vernieuwing van z'n terreinwagenaanbod eerder dit jaar in met de L200. Die Pickup kreeg een afwijkende vormgeving die er vooral op gericht is de zinnen van de avontuur beluste bestuurder te prikkelen, zonder evenwel z'n functionele eigenschappen te laten verwateren. De L200 is binnen het pickup-segment ook de zeldzame verschijning die met een lengte van minder dan 5 meter kan uitpakken.
De Pajero is 25 jaar jong en wordt op het Brusselse autosalon in zijn vierde generatie op de Belgische markt losgelaten. Hoewel Mitsubishi eerst dacht aan een radicaal andere Pajero, heeft het toch besloten vast te houden aan de traditionele lijnen van het model. De vormgeving grijpt zelfs weer meer terug naar het origineel uit 1982. Wie voor het SUV-principe valt, gaat best aan de Pajero voorbij. Hoewel het comfortniveau gevoelig werd opgetrokken, blijft dit een off-roader ‘old school' die bestaat in een korte driedeursuitvoering en een lange vijfdeursversie. Voortaan wordt hij aangedreven door een 170pk sterke 3.2l direct ingespoten diesel. De vierwielaandrijving is inschakelbaar, uiteraard is er een reductiebak en alle versies behalve het instapniveau hebben recht op een vergrendelbaar achterdifferentieel.
De Mitsubishi Outlander staat op het Brusselse Salon nog als een concept car, maar dat is slechts een detail. Het model staat immers in de catalogus en is binnen de kortste keren leverbaar. De mikt op een publiek dat in tegenstelling tot de Pajero wél valt voor de SUV. De rijeigenschappen benaderen die van de betere berline, de actieve en passieve veiligheidsvoorzieningen zijn van een hoog niveau en het interieur is -zoals dat past op een vrijetijdsauto- moduleerbaar. In slechte omstandigheden brengt de inschakelbare vierwielaandrijving soelaas. Zijn de condities normaal, dan sleept de Outlander zich aan de voorwielen door het decor. De eerste generatie was nauwelijks op de Europese consument afgestemd. Dit maal hield Mitsubishi naar eigen zeggen wel rekening met het Oude Continent: het model wordt gelanceerd met een 140pk sterke dieselmotor (van VW-origine).