De compacte (1,60m breed en 3,62m lang) Jimny ondergaat begin 2005 enkele kleine aanpassingen, waarmee op het Salon kennisgemaakt kan worden. Uiterlijk verandert er nauwelijks wat; er is een nieuw logo op de grille, er zijn nieuwe velgen, twee frisse koetswerkkleuren en de mistlichten werden beter in het bumperdesign geïntegreerd. Vooral binnenin wordt een stap vooruit gezet. De bekledingen zijn voortaan beter afgestemd op de smaak van de Europeanen, alle zitmeubilair is aangepast, er is een volledig nieuw, moderner ogend dashboard en ook de middenconsole werd gewijzigd. De 1.3l benzinemotor onder de kap is vanaf dit jaar uitgerust met variabele kleppentiming. Daardoor is die voortaan 82pk sterk (-1pk, maar het vermogen komt 500 omwentelingen eerder vrij) terwijl het koppel op 110Nm gehandhaafd blijft. De 1.5 DDiS turbodiesel (Renault-origine) levert 160Nm en 65pk. De versnellingsbakken (handgeschakelde vijfbak of viertrapsautomaat) krijgen een aangepaste eindreductie. De aandrijflijn met Drive Select 4x4 aandrijfmodus wordt voortaan gestuurd via drie knoppen op het dashboard. Dat maakt de tweede selectiepook in het interieur overbodig. De Jimny is er in een gesloten en een cabrio-versie. Op de salonvloer staan ook twee speciale reeksen; de Evergreen en de Vanity.
Niet aan specifieke wijzigingen onderhevig, maar wel op maat gesneden van het Salon zijn de Liana en de verschillende uitvoeringen van de Grand Vitara. Suzuki stelt exemplaren tentoon in zowel de vrijetijds- als de bedrijfsuitvoering.