De fiscaal voordelige 1.6D, een motor die door de samenwerking tussen PSA en de Ford-groep, de weg naar het vooronder van de S40 / V50 vind, levert een maximumvermogen van 110pk. De koppelkromme duidt 240Nm aan op haar hoogste punt, maar via een overboost-functie kan dat tijdelijk oplopen tot 260Nm. De V50, die afgelopen jaar nog door ING Car Lease werd gekozen tot Lease-Auto van Het Jaar 2004, is er met die motor vanaf € 24.250. De eerste exemplaren worden vanaf februari geleverd.
Met vooral oog voor de Amerikaanse markt, kondigde Volvo in september de komst van een 4,4l grote V8 onder de kap van de XC90 aan. De Belgische invoerder zal dit exclusieve model ook op de Belgische markt aanbieden. Deze motor, 315pk en 440Nm sterk, wordt gekoppeld aan een automatische zesbak en een door Haldex ontwikkelde Instant Traction-aandrijflijn. Het model is in België te koop vanaf € 64.115.
Net als de meeste merken op het 83ste Autosalon van Brussel, neemt Volvo de gelegenheid te baat om de ombouw van de breaks naar fiscaal voordelige bedrijfswagenversies in het voetlicht te stellen. De V50, V70, XC70 en XC90 komen allen voor een dergelijke ombouw in aanmerking.
De C70 werd in 1996 als coupé geïntroduceerd. Dat model is intussen niet meer in productie, maar de in 1998 geïntroduceerde Cabrio is wel nog steeds te koop. Ook die staat op de Volvo-stand te pronken.