Autosalon Brussel 2005 Peugeot

Peugeot
Bekijk 3 foto's
Door: REDACTIE 05-12-2004
De stand van Peugeot in Paleis 8 beslaat niet minder dan 2000m². Peugeot stelt er z’n uitgebreide gamma bedrijfsvoertuigen voor en maakt ook uitgebreid plaats voor het minder utilitaire voertuig.

De blikvanger bij uitstek wordt de 1007. Die is rechtstreeks afgeleid van de concept car Sésame die in 2002 op het Autosalon van Parijs werd voorgesteld. Deze 3,73m korte monovolume is voor het eerst in België en beschikt als meest opvallende kenmerk over twee grote elektrisch bediende schuifdeuren. De dubbele nul in de type-aanduiding geeft aan dat het om een voor Peugeot nieuw concept gaat. Later zal de constructeur nog meer modellen met dubbele nul in de benaming voorstellen. Helemaal uniek voor de 1007, die boven de nieuwe 107 komt te staan, is het Cameleo-interieurconcept. Dat houdt in dat de binnenruimte met niet minder dan 12 verschillende setjes bekledingen en stijldetails (zoals de ringen rond de verluchtingsroosters) personaliseerbaar is. De lancering is nog niet voor meteen, maar op het Salon kan je toch al kennismaken met de 1.4l en 1.6l benzineuitvoeringen.

De 206 CC en SW en de 307 CC, Break en SW krijgen uiteraard ook een prominente plaats op de stand. Recenter echter is de 407 SW. Deze volumineuze variant mikt op de klant die op zijn vrijheid gesteld is en zijn wagen zowel in zijn vrije tijd als voor beroepseinden gebruikt, aldus nog de constructeur. De 807 is al even op de markt, maar Peugeot toont onder meer de 807 “Multi”. Dat is een gehomologeerde bestelwagenversie met vijf zitplaatsen. De Partner bestaat sowieso in de twee uitvoeringen en kan bijgevolg aan de twee zijden van het centrale gangpad teruggevonden worden. Op bestelwagengebied toont het merk met de leeuw de talrijke verschillende versies van de Partner, Expert en Boxer.

De Quark, een concept, debuteerde net als de 1007 al op het Salon van Parijs. Deze vierwieler met kenmerken van een Quad wordt aangedreven door elektromotoren die in elk van de vier wielen zijn ingebouwd. Die worden gevoed door brandstofaccu’s. Na de concept cars Taxi PAC en H2O wil Peugeot duidelijk maken dat het alweer een stap gezet heeft in de miniaturisering en de vereenvoudiging van de brandstofceltechnologie.

Geef commentaar
comments by Disqus