Porsche introduceert twee nieuwe 997-versies. De eerste is de atmosferische GT3. Die puurt uit de 3,6l boxermotor een maximumvermogen van 415pk. Om dat te bewerkstelligen werd de diameter van de gasklep verhoogd, is het uitlaatsysteem herzien om de tegendruk te verminderen, zijn er nieuwe cilinderkoppen en wijzigde de afstelling. In vergelijking met de standaard Carrera, beschikt de GT3 over ingekorte overbrengingsverhoudingen van de handgeschakelde zesbak. De printtijd bedraagt 4,3 tellen. Op topsnelheid duidt de wijzer 310km/u aan. De aandrijving van de GT3 geschiedt steeds op de achterwielen.
De nieuwe 911 Turbo wordt steeds op de vier wielen aangedreven. Dat model heeft immers al 480pk naar het asfalt te versluizen; 60pk meer dan z’n voorganger. De Turbo wordt geleverd met een handgeroerde zesbak of een Tiptronic S-automaat die even veel verhoudingen telt. De eerste variant haalt 100km/u in 3,9 seconden en rondt de kaap van 200km/u na 12,8 tellen. De Triptronic S is nog een tikkeltje sneller. De sprint neemt 3,7 seconden in beslag en 200 staat na 12,2 seconden op de teller.