Het merk met de vier ringen voegt weerom een op de A6 gebaseerde Allroad-versie aan het aanbod toe. Die is ruim 4,9m lang, maar Audi drukt uiteraard op de verschillen met de nòg grotere Q7. De Allroad is volgens hetzelfde recept als z’n zowel in Europa als de VS fel gesmaakte voorganger bereid. Een quattro-aandrijflijn en luchtophanging met instelbare hoogte tillen de weerstand tegen slechte ondergrond naar een hoger niveau. De koets is met stoerdere bumpers getooid, en ditmaal wordt meer aluminium gebruikt omdat dat luxueuzer is. Onder de kap zit een 3.2l V6 met 255pk of een 4,2l achtcilinder die 350pk sterk is voor wat de benzines betreft. Het dieselaanbod begint bij een gematigder 180 of Őin ons land 163pk sterke- 2.7l. De 3.0 V6 TDI is er dan weer in een internationale versie die 233pk levert en een op 211pk toegeknepen Belgische variant. De verkoop in ons land start deze zomer.
Autosalon van Genève 2006 Audi
Het RS4-aanbod van de jongste generatie A4 bestond tot op heden enkel uit een berline. Audi past daar met ingang van het Zwitserse salon een mouw aan. Voortaan is de RS4 ook bestelbaar als Avant en Cabrio. Aan de krachtbron; een 420pk sterke 4,2l V8, werd niet geraakt. Het quattro-systeem met zelfsperrend middendifferentieel stuurt in regel 40% van het vermogen naar de voorwielen en voedt de achttrein 60% van de aandrijfkracht. Zowel de Avant als de Cabrio reppen zich in 4,9 seconden naar 100km/u. De topsnelheid blijft elektronisch begrensd bij 250km/u. Vanzelfsprekend hebben beide modellen recht op een opgewaardeerde, agressiever ogende, binnen- en buitenaankleding.
Geef commentaar
comments by Disqus