Alfa Romeo showt ook voor het eerst de dakloze variant van de Brera. De Italianen houden vast aan de aanduiding Spider om de traditie, die teruggaat tot de jaren ’50 met de Giulietta Spider, te eren. Aan boord van de Spider is plaats voor twee inzittenden. De achterste (nood)-zitplaatsen van de Brera worden aan de dakconstructie geofferd. Dat is niet Őzoals zo vaak tegenwoordig- een wegklapbaar metalen dak, maar een conventionele constructie met linnen. Met een druk op de knop trekt het dak zich in 20 tellen onder de harde afdekplaat terug. De afmetingen wijken nauwelijks van die van de Brera af. De koets meet 1,83m in de breedte, is 4,39m lang en 1,37m hoog. De Spider komt er van meet af aan in twee uitrustingsniveau’s en met even veel benzinemotoren: een 2.2l met 185pk en een 3.2l V6 die 260 paarden kan loslaten. De eerste teistert het asfalt via de voorwielen. De topversie krijgt hulp van de achterwielen. De brandstof wordt bij beide benzineslurpers rechtstreeks ingespoten.
Autosalon van Genève 2006 Alfa Romeo
Alfa Romeo versterkt in Genève het 159-aanbod. De berline krijgt er immers gezelschap van een nieuwe Sportwagon. Onder de kap komen drie potente benzinemotoren, allen voorzien van directe inspuiting. De topper, die meteen ook voorzien is van permanente vierwielaandrijving, wordt de 260pk sterke 3.2l V6. Daaronder vinden we een 2.2 met 185pk en een 1.9 met 16 paarden. Het dieselaanbod bestaat uit twee versies van de 1.9 JTDM (MultiJet), respectievelijk 120 en 150pk sterk, en de 200pk tellende 2.4 vijfcilindermotor. Alle motoren worden gekoppeld aan een handbediende zesbak. Een automaat en een de Selespeed gerobotiseerde bak (ook met zes gangwissels) staan eveneens op het programma.
Geef commentaar
comments by Disqus