Om al dit geweld naar de achterwielen te stuwen, moest een aangepaste 5-traps automaat worden ingebouwd. Met de chrono in de hand wordt 4 s rond gemeten voor de 0 - 100 oefening en 11,9 s voor een 0 - 200 sprint. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 340 km/u. Brabus verleent 3 jaar of 100.000 km garantie op al dit moois. Nog steeds voor de nieuwe S-Klasse wordt koortsachtig gewerkt aan de ‘lagere’ motorisaties. Zo zal de S 320 CDI 48 pk meer leveren (272 pk) en 590 Nm koppel paraat houden.
Brabus slaagt er ook in om de S V12 S Biturbo krachtbron in de elegante 4-deurs CLS te stoppen en doopt die exclusieve wagen dan ‘Rocket’. De prestaties zijn er ook naar: uit stilstand wordt al na 4,0 s de 100 km/u bereikt, om na 10,5 s 200 km/u snel te zijn. Na precies 29,5 s wijst de snelheidsmeter 300 km/u aan en de pret houdt pas op wanneer de elektronica het bij 350 km/u genoeg acht! Om dergelijke prestaties mogelijk te maken ontwikkelde Brabus een ‘comfortonderstel’ met luchtvering en hoogteregeling, alsook een ‘sportonderstel’ met regelbare gasdrukdempers en sportveren. Vooraan en achteraan kan de hardheid alsook de veerweg in 6 trappen worden ingesteld.
Op de vooras zorgen geventileerde keramische remschijven in maat 375 x 36 mm voor een aangepaste afremming, daarbij geholpen door aluminiumklauwen met 12 zuigers. Achteraan worden geventileerde stalen schijven toegepast (355 x 28 mm) met aluminiumklauwen voorzien van 6 zuigers. Een dergelijk remsysteem krijgt slechts voldoende ruimte wanneer ook grote velgen gemonteerd worden. Brabus koos voor 19” exemplaren met banden van Pirelli of Yokohama in maat 235/35 vooraan en 285/30 achteraan. Tal van verfijnde details onderstrepen het exclusieve van de ‘Rocket’.