Volgetankt met 98 RON benzine, levert de Seat Leon iS 240 pk en 330 Nm, goed voor een sprint van 0 tot 100 in 6,5 s en een topsnelheid van 243 km/u. Bovendien beweert Abt dat het gemiddeld verbruik dankzij de ‘iS’-technologie 20% lager ligt en ook de CO2-uitstoot tot 22g/km vermindert! De volledige motortuning kost 3422 € en wordt gedekt door een garantie tot 100.000 km. Andere opties zijn een volledige carrosserie-uitbouwkit, een dubbele sportuitlaat, een sportonderstel (- 35 mm) en 19” velgen met Dunlop SP SportMaxx in maat 225/35.
Audi brengt zelf de RS4, terwijl Abt een AS4-R bi-turbo klaarstoomde, ‘een racewagen voor de weg’ volgens de aankondiging. Met 480 pk en 565 Nm koppel volstaan 4,6 s om de 100 km/u markering door te flitsen. De topsnelheid bedraagt een ronde 300 km/u. Om al dit geweld op de weg te krijgen, werd de wagen voorzien van een in hoogte en hardheid regelbare ophanging, alsook stabilisatorstangen om de carrosseriestijfheid te verbeteren. Achteraan is de AS4-R bi-turbo herkenbaar aan zijn vier 70 mm uitlaten, die heel precies passend door de achterschort steken. Abt monteert 235/35 rubbers op 19” velgen, wat meteen ook toeliet om het remsysteem aan te passen: geventileerde 365 mm schijven vooraan en 300 mm achteraan.
Abt Sportsline GTI VS4-R is de officiële benaming die ABT hanteert voor de VW Golf met 2.0 FSI motor, die hier 270 pk levert en 350 Nm koppel paraat houdt. De ‘R’ in de typeaanduiding staat voor racen, al is deze wagen toegelaten op de openbare weg. Achteraan priemen vier verchroomde uitlaten naar buiten. De wagen werd 40 mm verlaagd en rijdt rond op 225/35 R19 Dunlop-banden. De prestatiecijfers: 6,4 s volstaan voor de standaard sprintoefening; de topsnelheid wordt met 244 km/u opgegeven.