Het zag er dit jaar even niet goed uit voor het Koreaanse merk met een voorgeschiedenis van ... apart vormgegeven terreinwagens en -softroaders, maar dankzij Indische steun zien ze het in het oosten weer helemaal zitten. Begin 2011 kwam de knap gelijnde Korando het gamma vervoegen, tijdens het huidige salon van Brussel toont het merk de vernieuwde Actyon Sports, de pickup van de bende zeg maar. Die valt merkbaar makkelijker op het netvlies en dat is in de eerste plaats aan de hertekende snuit te danken. Daaraan werd de meeste aandacht besteed.
Onderhuids zijn er ook aanpassingen, maar de zesversnellingsbakken (handbediend of automaat) en de spiraalveren voor alle wielen waren niet meteen aan een update toe. De tweeliter common-rail dieselmotor ziet z'n vermogen wel stijgen. Dat gaat van 140 naar 155pk, wat de topsnelheid van het werkpaard op 170km/u brengt. In normale omstandigheden zijn de achterwielen aangedreven, maar vierwielaandrijving is inschakelbaar met een knop op het dashboard.
De Actyon Sports verleidt ook met z'n uitrusting. Lederen zetels, een elektrisch verstelbare bestuurderszetel, verwarmde voorzetels, airco en een snelheidsregelaar zijn allemaal standaard. De veiligheidsuitrusting omvat steeds dubbele frontale airbags, Isofix bevestigingspunten voor kinderzitjes en stabiliteitscontrole.
De doorstart lijkt dus best te lukken, al laten ze het oordeel daarover tijdelijk over aan de klant. Als die binnen de 30 dagen na de aankoop zijn nieuwe Ssangyong toch maar niets vindt, kan hij of zij de wagen terugbrengen naar de dealer met een volledige terugbetaling van de aankoopsom tot gevolg. Mits de auto onbeschadigd is en minder dan 2.000 op de km heeft staan.