De Britten brengen naar paleis 6 enkel het bestaande gamma mee, dat in de laatste twee jaar weliswaar grondig werd aangepast. De opgefriste XF heeft een hertekend radiatorrooster, alsook werden de motorkap en de voorvleugels met onder meer driehoekige zijdelingse ventilatiesleuven bijgewerkt. De koplampen hebben nagenoeg dezelfde vorm als bij het topmodel en zijn slanker en compacter dan voorheen. Ook de achterlichten werden volledig vernieuwd. Ze lopen nu door op het centrale deel van de kofferklep en bestaan uitsluitend uit LED-lampen. Ze worden van elkaar gescheiden door een hertekende sierstrip. Tot slot omvat de bescheiden facelift ook nog drie nieuwe lakkleuren en een breder aanbod velgen van 17- tot 20-duims. Onderhuids is het grootste nieuws de komst van een nieuwe, 190pk en 450Nm sterke, viercilinder dieselmotor. Die diesel hebben we al exclusief aan de tand kunnen voelen en is met een gemiddeld verbruik van 5,4l/100km de zuinigste motor die ooit in een Jaguar werd gelepeld. De centrale wordt niet voor niets gecombineerd met een automaat met 8 versnellingen en een start/stop-installatie. De CO2-uitstoot bedraagt 149gr/km.
Ook de XK werd het afgelopen jaar grondig bijgewerkt, enkel op motorisch vlak is er niets nieuws te melden. Alle versies krijgen een iets grotere grille. Die is voortaan met een chroomrand afgewerkt. Boven nieuw vormgegeven bumpers zijn de koplampen vanaf heden voorzien van LED-techniek. De luchtinlaat in de voorschermen en het design van de lichtmetalen wielen is eveneens nieuw en in de achterlichtunits is tevens LED-techniek toegepast. Om de designwijzigingen compleet te maken, zijn er zeventien lakkleuren, waaronder vijf nieuwe, en een gamma velgen bestaande uit elf verschillende designs in 18", 19" en 20". In de nieuwste XK werd het interieur opgefrist met diverse nieuwe bekledingsmaterialen waaronder zacht aanvoelende Ebony-lak, een glanzend zwarte afwerking voor de middenconsole en een fosforblauwe halogeenverlichting en sfeerverlichting. Met de nieuwe fineersoorten, kleurcombinaties en hemelbekledingen kunnen eigenaars de interieursfeer precies afstemmen op hun eigen vereisten.
De XJ is al weer een paar jaartjes in het gamma, maar blijft en erg frisse verschijning. De flinke limousine is leverbaar met twee wielbasissen. De eerste tikt af op dik 5,1m, de tweede is nog eens 15cm langer. Het verschil is helemaal voor rekening van de achterste passagiers. In de koffer past in beide gevallen 520l bagage. De koets en het onderstel zijn net als bij de vorige, veel klassieker gelijnde XJ, nagenoeg geheel uit aluminium vervaardigd. Daardoor weegt de kat zo'n 150kg minder dan een vergelijkbare concurrent. Geen enkele versie tikt af op meer dan 2 ton.