De C1 heeft een guitiger uiterlijk gekregen en is voor het eerst te zien op het Brusselse Autosalon. Een wereldpremière dus. De aanpassingen omvatten een nieuw front met LED-dagrijlichten en een opgewaardeerd interieur. Het gamma is sinds de lancering afgeslankt en bestaat nu uitsluitend uit de 1.0l benzinemotor met 68pk. Die wordt gekoppeld aan een handbediende vijfbak of een geautomatiseerde versie van dezelfde transmissie. Het onderstel is voor de gelegenheid verder verfijnd. Aanpassingen aan de stuurbekrachtiging moeten ervoor zorgen dat de C1 voortaan nog wendbaarder is, terwijl andere dempers ervoor zorgen dat het kleintje met meer gemak putten en bulten verteert.
Citroën stelde de DS5 al voor in april van vorig jaar. In Shanghai weliswaar. Nu staat de luxe crossover voor het eerst op een Belgische beurs. Hij kan ook meteen besteld worden. Het model meet 4,52m in de lengte, 1,85m in de breedte en biedt niet alleen plaats aan vijf volwassenen maar ook nog eens aan 465l bagage. Sfeervolle LED-verlichting inclusief hoogwaardige hout- en leersoorten sieren de binneninrichting. Voor een panoramisch uitzicht monteert Citroën naar wens drie dakramen en zaken als een grootlichtassistent, camera´s, head up display en diverse elektronische veiligheidssystemen zijn standaard dan wel optioneel leverbaar.
De kern van het gamma wordt uitgemaakt door 1.6l grote benzine- en dieselmotoren. Maar de DS5 is ook het eerste model dat wordt uitgerust met de HYbrid4 dieselhybridetechniek die we kennen uit de Peugeot 3008 waarbij een diesel- en elektromotor samen tekenen voor een vermogen van 200pk in combinatie met een zeer lage CO2-afgifte van 99gr/km.