Het motorenpallet van de Hyundai wordt grondig overhoop gehaald. De 1.3l benzine verdwijnt ten voordele van een nieuwe 1.4l. De 1.1i blijft de instapper, maar de topuitvoering met een 1.6i-krachtbron wordt uit het aanbod geschrapt. Op dieselvlak doen twee viercilinderversies met een inhoud van 1.5l hun intrede. Die zijn 88 en 110pk sterk en vervangen de 82pk sterke driecilinder met dezelfde longinhoud. Het model zal, zowel in drie- als in vijfdeursuitvoering vanaf november op de Belgische markt verschijnen.
Een nieuwe Accent zit in de pijplijn en Hyundai vestigt daar de aandacht op door op z’n stand de Accent SR te laten zien. De 4,035m lange en 1,745m brede driedeurs is een prototype van een compacte hatchback met sportieve ambities. Het uiterlijk is opgesmukt met een koetswerkset, een sportophanging en 18-duimsvelgen. De binnenzijde krijgt voor de gelegenheid aluminium sierelementen, een sportstuur en met leder beklede sportzetels. De aandrijflijn bestaat uit een tweeliter turbomotor en een automatische vijfbak. De productieversie van de nieuwe Accent driedeurs komt met zekerheid naar Europa, maar of hij ook in ons land in de Catalogus wordt opgenomen, is nog niet beslist.