In Frankfurt debuteert ook meteen de derde uitgaven van de Clio. Die groeit niet minder dan 17cm ten opzichte van het vorige model en is daardoor haast 4m lang. De breedte- en hoogtematen worden telkens met 7cm vermeerderd. De wielbasis groeit ook; met 10cm naar 2,57m. Het is dus logisch dat Renault kan uitpakken met een ruimer interieur, met meer hoofd-, ellenboog-, knie- en voetruimte. De kofferinhoud groeit ook met 33l en biedt daardoor plaats aan ten minste 288l bagage. Het motorenpallet zal bestaan uit een 65pk sterke 1.2, eenzelfde benzinekrachtbron met 75pk, een 100pk krachtige 1.4 en een 1.6 die nog 10 paarden meer op de weegschaal zet. De dieselversies worden 68, 86 of 105pk sterk. Die paarden worden allen uit de 1.5dCi viercilinder common-rail diesel van de constructeur gepuurd.
Renault stelt gelijk met de nieuwe ‘modale’ Clio III, een studie van een RenaultSport-versie voor. Die moet de huidige 182pk sterke stadsracer doen vergeten. Hoe veel vermogen uit de atmosferische tweeliter weet te puren, is nog niet meegedeeld. Dat de paarden via een handgeroerde zesbak naar de vooras worden versluisd, wel. Om de wegligging te optimaliseren wordt de ophanging aangepast en het spoor verbreed. De vormgeving omvat naast de gebruikelijke agressiever ogende bumperschilden ook fors verbrede voor en achtervleugels. De wielkasten worden gevuld door zevensspaaks 18-duims velgen en 215/40 banden. Het luchtig vormgegeven lichtmetaal biedt ruim zicht op de geventileerde Brembo-remmen met een diameter van 330mm (280mm achteraan). Ook dit studiemodel beschikt over vier individuele kuipjes en een doorlopende middenconsole.