Het lanceeraanbod zal bestaan uit een direct ingespoten 4,2l V8 FSI die goed is voor 350pk en 440Nm en een 3-liter dieselmotor die 211pk en 500Nm rijk is. Permanente vierwielaandrijving van quattro spreidt het koppel in de verhouding 40/60 over de voor- en achtertrein. Standaard staat de Q7 op 18-duims lichtmetaal, maar groter kan ook. De voorverkoop van de Q7 gaat in ons land eind september van start.
Aan de zijde van de Q7 staat ook een vernieuwde A4 Cabriolet. Die had nog geen recht op de nieuwe familieneus met bumperoverschreidende trapezoïdale grille en dat is bij deze rechtgezet. De uiterlijke wijziging omvatten ook nog een meer gewelfde motorkap, glooiende koplampen, een andere achterbumpers en achterlichtunits met helder afdekglas. In het interieur werd enkel het stuurtje vervangen. Onderhuids wordt de Cabrio op de wijzigingen getrakteerd die eerder al de berline en break te beurt vielen. De afstelling van het onderstel is dus grondig gewijzigd en de remmen groeiden een maat. Van de drie benzinemotoren is enkel de 1.8T (163pk) overgenomen van voor deze facelift. De 2.0 TFSI (200pk) en de 3.2 V6 FSI (255pk) zijn nieuw. Een 204pk sterke 3.0TDI is ook beschikbaar.