De Japanners van Subaru gebruiken het Salon van Genève vooral om de reacties van het Europese publiek naar de R1 en B9 Tribeca te peilen. De eerste is een supermini die oorspronkelijk voor Japan ontwikkeld werd. Een Europese commercialisering van de vierwielaangedreven variant, waarvan de kracht geleverd wordt door een 660cc benzinemotor en een CVT-automaat zorgt voor de overbrenging, wordt overwogen. De emissievriendelijke R1 heeft een interieur dat is ontwikkeld voor twee inzittenden.
De B9 Tribeca heeft afmetingen die gelijke tred houden met Europese producten als de BMW X5, Porsche Cayenne of Volvo XC90. Het model, dat net als de Volvo een interieur heeft waarin zeven inzittenden kunnen plaatsnemen, loopt in Indiana van de band en werd voor de VS, Canada en Chili ontwikkeld. De ‘crossover’ beschikt over de gekende Subaru-ingrediënten. Onder de kap zit een 3-liter boxermotor uit de Legacy en de aandrijving gebeurt permanent op alle vier de wielen.