De naam zegt het al; de Peugeot 407 Coupé Prologue is de voorloper van de nieuwe 407 Coupé. Die komt volgend jaar op de markt, maar zal op enkele details na identiek zijn aan dit showmodel. Het ontwerp ligt uiteraard in de lijn van het dynamische lijnenspel dat ook de 407 SW en Berline etaleren, maar oogt gestrekter. De 406 Coupé is van de hand van de Italiaanse grootmeester Pininfarina, maar het ontwerp van de 407 Coupé werd door Peugeot’s eigen Style Centre getekend. Het onderstel is gelijk aan dat van de 407. De topmotor uit aanbod wordt een 2.7l V6 dieselkrachtbron die iets meer dan 200pk levert en 440Nm trekkracht in voorraad heeft. De motor zal gekoppeld worden aan een zestrapsautomaat waarmee via schakellepels achter het stuurwiel ook handmatig een versnelling geselecteerd kan worden.
In Genève stelt Peugeot ook de winnende ontwerpen uit de derde editie van de Peugeot Design-wedstrijd voor. De Peugeot Moovie, een ontwerp van de 23-jarige Portugees André Costa, werd dit jaar door de bezoekers van de speciale Peugeot-webstek en een professionele jury tot winnaar uitgeroepen. De Moovie treedt daarmee in de voetsporen van de Moonster en de 4002, de winnende ontwerpen van de vorige uitgaves. André Costa houdt er een cheque van € 6000 aan over en Őwellicht belangrijker- ziet z’n project realiteit worden. In Genève stelt Peugeot het winnende ontwerp nog tweedimensionaal voor, maar tegen het Autosalon van Frankfurt (in september) wordt het concept gerealiseerd. De compacte Peugeot biedt plaats aan twee inzittenden en is ongeveer 2,30m lang, 1,50m breed en 1,50m hoog. Voor de aandrijving zorgen twee gigantische wielen achteraan. Vooraan rust de Moovie op sferen. Zowel de aandrijving als het bepalen van de richting is voor rekening van de achterwielen. Twee grote schuifdeuren moeten een goede toegankelijkheid voor de inzittenden garanderen.