Parijs betekent voor Audi alweer de introductie van een nieuw model. Geen generatiewissel, maar de A4 krijgt wel een uitgebreide opfrisbeurt. Omdat het ‘single frame’ radiatorrooster geïmplementeerd werd, gaat die veel verder dan we van de constructeur gewend zijn, al is de evolutie niet onverwacht. De belangrijkste uiterlijke wijzigingen naast de grille zijn nieuwe koplampen, bumpers en opvallend vormgegeven achterlichten. De wijzigingen geven de A4 in elk geval een meer uitgesproken sportieve uitstraling. Aan de binnenzijde omvatten de aanpassingen de verplichte kuur van nieuwe sierlijsten, kleuren en stofjes, maar wordt onder meer ook een op de MMI gebaseerde interface en een nieuw stuur -waarvan de vorm verwijst naar het nieuwe radiatorrooster- geïmplementeerd.
Het onderstel werd door Audi herzien en maakt voortaan gebruik van elementen die afkomstig zijn van de A6 terwijl de spoorstang en de draagarmen van de ophanging vooraan van de sportieve S4 geleend worden. Een combinatie die het comfort in stand moet houden, de efficiëntie moet verbeteren en een snediger weggedrag moet opleveren. In het motorenaanbod staan twee nieuwe aanwinsten; de eerste is de 200pk sterke 2.0 FSI turbo (de eerste benzinemotor die een turbo met directe inspuiting combineert). De tweede, een diesel, is een 3.0TDI met 204pk. In oktober volgt de Belgische marktintroductie.