De echte blikvanger wordt waarschijnlijk toch de FR-V; een monovolume die net als de Fiat Multipla plaats biedt aan zes inzittenden op slechts twee zitrijen. Om plaats te bieden aan de (verschuifbare) centrale zitplaats werd de FR-V 1,81m breed, maar de lengte kon beperkt worden tot 4,28m. De hoogte bedraagt 1,61m. De drie zitplaatsen van de achterbank laten zich elk afzonderlijk in de vloer klappen om plaats te maken voor extra bagageruimte. De verkregen laadvloer is vlak. De instapmotor wordt een 1.7l VTEC viercilinder benzinemotor die 125pk sterk is. Benzinerijders die liever wat meer vermogen hebben, kunnen opteren voor een 150pk sterke 2.0. Beide benzinemotoren worden standaard aan een handbediende schakeldoos met zes verhoudingen gekoppeld. Later wordt het gamma aangevuld met de koppelrijke 2.2l dieselkrachtbron. Airconditioning en zes airbags zouden standaard zijn. In november moet het model te koop zijn.
Autosalon van Parijs 2004 Honda
Honda presenteert op haar stand de opgefriste CR-V. Die wordt voorzien van nieuwe bumpers, een nieuwe grille, aangepaste achterlichtunits en een andere afdekkap voor het reservewiel. Voortaan zijn ook de velgen een maatje groter, wat de constructeur in staat stelde ook grotere remschijven te monteren. Aan de binnenzijde bestaan de wijzigingen uit een nieuw stuur, gewijzigde deurpanelen, gedempte handgrepen en plaatsbesparende hoofdsteunen achteraan. Een aantal kleine elementen wordt langs de spuitafdeling gestuurd en krijgt een chroomkleurtje. Onderhuids wordt de automatische vierwielaandrijving verbeterd en wordt stabiliteitscontrole op een aantal versies geïntroduceerd. Nieuw zijn ook de gordijnairbags die bij een koprol ontplooid worden. Niet onbelangrijk voor de Europese markt is Honda’s aankondiging dat de 2.2l dieselmotor eindelijk een plaatsje krijgt tussen de voorwielen van de CR-V. Toch is levering niet meteen voor morgen; de constructeur verwacht het dieselmodel pas in de lente van volgend jaar bij de dealer te hebben.
Geef commentaar
comments by Disqus