Autosalon van Frankfurt 2011 BMW

BMW
Bekijk 34 foto's
Door: BV 22-08-2011

Zoals verwacht pakken de Duitsers groot uit in Frankfurt. En BMW vormt geen uitzondering. Nadat het eerder dit jaar het i-submerk aankondigde, stelt het bedrijf in Frankfurt de eerste twee modellen voor die het i-logo op de kofferklep zullen dragen. De i8 kennen we eigenlijk al - want die kregen we als Vision ED eerder al te zien. Het concept is nu weer een stap dichter bij serieproductie. Dat betekent dat aan het uiterlijk gesleuteld is. De aandrijflijn bestaat uit een 1.5l driecilinder turbomotor die de achterwielen aandrijft en een elektromotor die aan de voorwielen sleurt. Samen staat ruim 350pk en 550Nm te trappelen en dat verklaart de sprinttijd van 4,6 tellen en top van 250km/u terwijl de hybride techniek het verbruik toch moet drukken tot 2,7l/100km.

De i3 wordt een stuk toegankelijker dan bovenstaande supercar, maar op een prijskraker moet je niet rekenen. Dat is nu al duidelijk. BMW kiest immers voor een structuur in koolstofvezel versterkt plastic een elektrische aandrijflijn met een lithium-ion-batterij. Beiden zijn eerder prijzig. Omdat de aandrijflijn onder de vloer wordt weggestopt is er wel ruimte voor 200l bagage. En dankzij een leeggewicht en een 170pk en 250Nm sterke elektromotor moet de i3 rijden als een echte BMW, ook al wordt hij op de voorwielen aangedreven. Tanken bij een normaal stopcontact zal 6u in beslag nemen.

Geef commentaar
comments by Disqus