Italdesign toont twee studies waarvoor de Italiaanse designstudio allianties aanging met verschillende merken; Toyota en Alfa Romeo. De Toyota Alessandro Volta, naar de Italiaanse wetenschapper die de batterij uitvond, wordt aangedreven door een 408pk sterke hybridemotor die bestaat uit een 3.3l V6 en twee elektrische motoren. Toyota zal die aanbieden in de Lexus RX400. Ontwerper Giugiaro wil aantonen dat de hybride-technologie ook een toekomst heeft bij de sportieve automobielen. De Volta haalt 100km/u na 4 seconden en kan tot 250km/u snel zijn. Omwille van de brandstofbesparende technologie volstaat een brandstoftank van 52l voor een autonomie van 700km. Omdat de centrale plaatsing van de motor een transmissietunnel overbodig maakt is de vloer van de cockpit geheel vlak. Er is dan ook plaats voor drie inzittenden.
De Alfa Romeo Visconti heeft exact even veel vermogen onder de kap zitten als de Volta, alleen wordt hier gebruik gemaakt van een 3.2l V6 met twee turbo’s. De motor die zal gebruikt worden voor de productieversie van de Alfa Romeo Brera. Deze studie van een mogelijk nieuw topmodel voor het sportieve Italiaanse merk staat op het onderstel van de toekomstige 157. Ook de snuit zullen we terugvinden op de opvolger van de 156. De Visconti heeft tevens recht op vierwielaandrijving én vierwielbesturing. Zaken die Alfa Romeo spoedig op productiemodellen hoopt te kunnen introduceren.