Een tweede wereldpremière is de Opel TRIXX; een ultracompact stadswagentje dat plaats biedt aan maximaal drie volwassenen en een kind of een bestuurder en een grote hoeveelheid bagage. Drie elektrisch bediende pantograafdeuren (één aan de bestuurderszijde en twee aan de kant van de passagiers) zorgen voor een uitstekende toegankelijkheid. Daarom heeft de TRIXX geen achterklep, maar de achterruit kan wel neergelaten worden voor een bijkomende toegang tot het interieur. Een glazen zonnedak dat achteraan aansluit bij de achterruit kan naar voor schuiven om zo een laadopening te krijgen die vergelijkbaar is met die van een pick-up. Op die manier kan de kleine concept opvallend veel bagage slikken. De ruimte kan echter ook gebruikt worden voor passagiers. Een wegklapbare bank nam nog te veel plaats in, dus Opel opteerde zowaar voor een opblaasbare achterbank. Dat gebeurt met een interne compressor in enkele seconden tijd. De TRIXX wordt aangedreven door de 1.3 CDTI common-rail turbodiesel met 70pk, gekoppeld aan een gerobotiseerde vijfversnellingsbak ‘easytronic’.
Daarnaast stelt Opel in Zwitserse première de nieuwe Astra en de Opel Vectra OPC conceptwagen met een 212pk sterke 1.9CDTI twinturbomotor voor. Deze laatste haalt zijn maximumkoppel van 400Nm al bij 1.400t/min. De topsnelheid is begrensd bij 250km/u, maar met een gemiddeld brandstofverbruik van nauwelijks 6,0l/100km kan de OPC toch spurten naar 100km/u in 6,5sec. Het gamma van de Vectra en Signum wordt aangevuld met twee nieuwe 1.9CDTI-motoren. De eerste is 120pk en 280Nm sterk, de tweede -met een common-rail systeem van de tweede generatie en vier kleppen per cilinder- tekent voor 150pk en 315Nm.