De CLS-Klasse werd pas in September in Frankfurt voorgesteld. De kruising tussen een luxueuze berline en een al even luxueuze coupé kon er op veel bijval rekenen, waardoor de constructeur snel overging tot de uitwerking van een productiemodel. Dat behoudt de lijnen van de concept bijna volledig. Het interieur onderging nog wijzigingen waardoor het voor Mercedes-rijders ogenblikkelijk als vertrouwd overkomt. De vier portieren geven toegang tot vier individueel gemodelleerde zitplaatsen. Een leder-stofcombinatie of optioneel leder geven het geheel, samen met een bijna geheel in hout uitgevoerd dashboard, een exclusieve uitstraling. Ook de kofferruimte van 505l moet voor het model een troefkaart zijn in vergelijking met minder toegankelijke coupé’s. Het model zal te bestellen zijn als CLS 350, met een 272pk krachtige V6 benzinemotor, en als CLS 500, met een 306pk en 420Nm sterke V8. Beide motoren worden standaard gecombineerd met de nieuwe 7G-TRONIC zevenstrapsautomaat van het merk met de ster. Later zal het motorenpallet naar alle waarschijnlijkheid nog uitgebreid worden. In de herfst van 2004 zou de CLS bij de dealer staan.
Met een totaal van meer dan 308.000 verkochte exemplaren sinds de marktintroductie in 1996, is de SLK de best verkopende roadster ter wereld. Met de nieuwe generatie die wordt voorgesteld in Genève, wil Mercedes aan dat succes een vervolg breien. Het koetswerk is een evolutie van de huidige SLK, maar met duidelijke verwijzingen naar het ontwerp van de SLR McClaren. Het metalen wegklapdak werd geperfectioneerd zodat het bij deze nieuwe uitvoering nog minder plaats inneemt en de kofferruimte in open toestand gevoelig groter werd. De Duitsers maakten het model ook een stuk veiliger, met een hogere koetswerkstijfheid , adaptieve frontale airbags en nieuwe zijdelingse airbags die het hoofd en de borstkas beschermen. De standaarduitrusting werd uitgebreid en in de optielijst staan originele hebbedingetjes als bixenonlampen met adaptieve verlichting. Een wereldprimeur is de nekverwarming AIRSCARF. Een verwarmingselement in de zetel genereert middels ventilatoren via de kopsteun een warme luchtstroom naar het hoofd en de nek van de inzittenden, waardoor veel langer comfortabel met open dak kan worden gereden. Het motorenaanbod telt drie nieuwe motoren met een vermogen van 163pk tot 360pk. De topper uit gamma is een achtcilinder van AMG, de SLK 55 AMG, die (met 360pk) de sportwagen in 4,9sec naar 100km/u stuwt. Deze laatste wordt standaard gecombineerd met de 7G-TRONIC automaat. Die is optioneel voor de andere motorversies. Het prijskaartje is reeds gekend; de SLK is verkrijgbaar vanaf € 37.613.
Naast de CLS en de SLK toont de constructeur uit Stuttgart ook de opgefriste C-Klasse. De uiterlijke wijzigingen blijven beperkt tot de typische facelift-items als lichtunits, grille, bumpers, kleuren en velgen. Binnenin werd het dashboard wat gemoderniseerd. De belangrijkste aanpassingen gebeurden onderhuids. Het onderstel, de stuurinrichting en de nieuwe standaard manuele zesversnellingsbak werden vanuit sportief oogpunt beter op elkaar afgestemd zodat de C-Klasse nu nog levendiger rijsensaties biedt.
Vanaf de lente van dit jaar wordt een nieuwe 192pk sterke 4-cilinder compressormotor aan het berline- en breakgamma toegevoegd. Het vermogen van de direct ingespoten C 220 CDI dieselmotor werd verhoogd naar een meer concurrentiële 150pk, terwijl AMG zorgde voor een nieuwe topmotorisatie. Dat is een V8 met een vermogen van 367pk.
De G-Klasse staat al 25 jaar in de catalogus, maar dat weerhoudt de constructeur er niet van nog nieuwe versies te introduceren. In Genève wordt immers een nieuwe topversie voorgesteld: de G 55 AMG. Die heeft een V8 compressormotor onder die kap die niet minder dan 476pk en 700Nm ontwikkelt. Dat is 34% meer vermogen en 32% meer koppel dan zijn voorganger met een atmosferische V8. De prestaties van de allesbehalve lichte G spreken boekdelen. Het model is enkel leverbaar in de vijfdeursuitvoering met lange wielbasis en acceleert in 5,6sec van 0 naar 100km/u. De topsnelheid bedraagt 210km/u. Vanaf juni 2004 is de nieuwe spierbundel te koop.