Een andere publiekstrekker is de SLR McClaren, die in Frankfurt in zijn definitieve versie werd onthuld. Onder de kap van deze superwagen zit een 5,5l V8 met kompressor die door AMG onder handen werd genomen. Die levert een maximumvermogen van 626pk terwijl de koppelkromme haar piekwaarde van 780Nm constant houdt tussen 3.250 en 5.000t/min. De prestaties zijn alvast indrukwekkendij De spurt naar 100km/u zal slechts 3,8sec in beslag nemen. Na niet meer dan 10,6sec wijst de naald 200km/u aan en de kaap van de 300 wordt na 28,8sec gerond. De tweezitter haalt een top van 334km/u. Voor een optimale gewichtsverdeling zit de krachtbron centraal voor de inzittenden. De achterwielen krijgen de kracht via een automatische vijfbak doorgespeeld. Daarmee kan naar keuze volautomatisch of handmatig geschakeld worden. Stoppen doet de SLR McLaren met hoogtechnologische ceramische remschijven, versterkt met carbonvezel. Mercedes monteert 18-duims lichtmetaal met 245/40 rubber voor- en 295/35 banden achteraan. De koets, de ultrastijve monocoque Ődie de inzittenden bij een crash moet beschermen- en de kreukelzones vooraan (een primeur) zijn volledig in carbon uitgevoerd. Voor een optimale bescherming van de inzittenden is deze 4,66m lange, 1,91m brede en 1,26m hoge bolide ook nog uitgerust met adaptieve frontale airbags, zijdelingse airbags en driepuntsgordels met voorspanners.
Uiteraard stelt Mercedes in Paleis 10 ook de rest van haar uitgebreide gamma tentoon. Dat omvat het 55 AMG-gamma, de nieuwe bedrijfswagenuitvoering van de M-Klasse en de recent gelanceerde Viano naast de A-, C-, E-, S- en G-Klasse.