Op de stand van de Suzuki, in Paleis 4, toont de invoerder de vernieuwde XL-7 als Belgische première. Van het vlaggenschip van het Vitara-gamma werd vooral de snuit grondig werd gelift. Daardoor heeft de XL7 een ander front als de rest van het Vitara-gamma. Ook deze lange versie krijgt een diesel onder de kap; de 2.0HDi afkomstig van PSA die goed is voor 109pk die ook in de rest van de Grand Vitara’s dienst doet.
Een Europese première is de Jimny Cabrio diesel; de kleinste 4x4 uit het gamma. Suzuki zocht en vond een voor het model geschikte dieselkrachtbron in de 1.5dCi-motor van Renault. De constructeur, die er alles aan doet om ook de uitstekende terreineigenschappen van deze terreinwagen met reductiebak in de kijker te stellen, meent dat het model daarmee nog meer troeven in handen heeft. De motor is goed voor 65pk bij 4.000t/min. Het enige uiterlijke verschil tussen de diesel- en de benzineversie is de luchthapper bovenop de motorkap van het eerste model. Die zorgt ervoor dat de turbo van de zelfontbrander voldoende ademlucht heeft. Later op het jaar zullen ook de Jimny Berline en de Liana met deze dieselmotor leverbaar worden.
Suzuki presenteert op het Salon ook de nodige speciale reeksen. Op de stand kan je de Jimny Evergreen en Chill Out ontdekken. Verder noteren we de Wagon R Symphony, de Grand Vitara Freestyle en de Ignis 3-deurs, die overigens zijn vertrouwde look behoudt, in Lounge-uitvoering.
Het merk biedt een blik op de toekomst met de Concept S2. Dat is een doorontwikkelde versie van de Concept S, met dezelfde strakke en compacte koets, maar in dit geval met een in twee delen wegklapbaar metalen dakconstructie. De definitieve versie van dit model zal, zonder wegklapdak, op het Autosalon van Parijs onthuld worden, waarmee de vervanger van de Swift zich eindelijk zal aanbieden.
Door al deze nieuwigheden mikt de constructeur tegen 2006 in ons land op een meerverkoop van bijna 50%.