Die combineert een scherp prijskaartje met een ruime binnenruimte (met o.m. tot 977l bagageruimte) en een Europees aandoende koets met een aantal aantrekkelijke motoren. Enerzijds zijn dat de 1.1i en 1.3 vermogens van 63 en 85pk en een sportieve 1.6i met 105pk, anderzijds is dat de moderne CRDi diesel die gebruik maakt van Common Rail technologie. Die krachtbron is ook verkrijgbaar in de Accent en de Matrix en is afgeleid van de 2.0CRDi die onder de kap van de Elantra en de Trajet zit, en produceert 82pk en 191Nm. De driecilinder moet Hyundai’s troefkaart worden bij de verovering van het zeer competitieve B-segment. Gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak haalt de Getz 1.5CRDi 170km/u en laat hij een gemiddeld verbruik van 4,8l/100km optekenen.
Hyundai toont binnen het designthema van het Salon ook de CCS concept car. Dat is een op de Hyundai Coupé gebaseerde convertible, uitgerust met een glazen dak van koetswerkbouwer Karmann. Dat klapt niet weg, maar schuif in twee delen in de koffer. Vandaar ook de naam CCS, wat staat voor Coupé Convertible Sliding. Het model heeft recht op een aantal specifieke stijlelementen als de koetswerkkleur met microscopische glasdeeltjes en de specifieke lichtunits en lichtmetalen velgen. Het interieur werd bedacht met geweven leder voor de zetels, een met leder afgewerkt dashboard en stuurwiel en metaalelementen om het donkerbruine interieur van moderne accenten te voorzien. Onder de kap zit een 2.7l V6 met 167pk en 245Nm, die ook op de gewone productiemodellen verkrijgbaar is.