De Britten van Aston Martin hebben de V8 Vantage opgekitteld tot 436pk en 490Nm. Samen met een fonkelnieuwe zeventrapsautomaat is dat genoeg om een ‘S' aan de typebenaming te kleven. Hij is er niet alleen sneller van geworden, maar ook een tikkeltje zuiniger. En hij kreeg meer présence. En dan hebben we het niet alleen over de voorbumper met grotere luchtinlaat, specifieke 19-duims wielen, aangepaste achterbumper en zijschorten. Een elektronisch gestuurde uitlaatlijn moet ervoor zorgen dat de V8 Vantage S op het juiste moment een gezonde portie decibels uit de spruitstukken laat rollen.
Tussen de elegante DB9 en de zeer sportieve DBS, parkeert het merk vanaf nu de Virage. Inderdaad; Frans voor bocht, wat meteen hint naar de dynamische kwaliteiten van het model. Die komen immers in de buurt van die van de DBS, maar de Virage is afgesteld om ervoor te zorgen dat al dat prestatiepotentieel benut kan worden zonder dat de bestuurder daar veel toegevingen voor moet doen. De Britten laten de keuze uit de gewone Virage of de Virage Volante - dat is Cabrio voor u en ik. Onder de kap zit een 5.935cc grote V12 die 497pk en 570Nm opwekt. Voor beide koetswerkversies geven de Britten identieke prestaties op; een top van 299km/u en een sprinttijd van 4,6 tellen. De versnellingsbak is een conventionele automaat met zes verhoudingen. De ophanging is elektronisch gestuurd en krijgt een specifieke afstelling die meer op comfort georiënteerd is dan bij de DBS. Met koolstofvezel versterkte keramische remmen horen tot de fabrieksuitrusting.