De ontwerpers kozen voor een dynamisch getekende vijfdeurs koets met een hoge snuit, brede bumpers en grote smalle koplampunits. Dat zorgt voor een stoer uitzicht, ondanks de compacte buitenafmetingen. Het autootje is immers 3,44m lang, 1,60m breed en 1,48m hoog. In het interieur werd veel aandacht besteed aan de materiaalkeuze. Een zweem van plastic is niet te vermijden in deze klasse, maar een dashboard met twee tinten, moderne stoffen en motieven en deurpanelen met een behoorlijk stofoppervlak zouden die indruk sterk moeten verminderen. De beschikbare beenruimte doorstaat in elk geval de vergelijking met de concurrenten. De bagageruimte is 157l groot, maar die kan middels een in ongelijke delen neerklapbare achterbank vergroot worden tot een respectabele 882l.
Het model krijgt twee motoren. Een 1.0 met 62pk en 86Nm en een 1.1 met 64pk en 94Nm die naast de standaard handgeschakelde vijfbak ook met een viertrapsautomaat te krijgen zal zijn. En diesel is er niet, maar Kia zou tegen 2005 een 1.1l willen ontwikkelen.
Kia toont ook nog de KCV-III. Een concept van een compacte coupé-cabriolet die werd getekend in het Research en Developement-center van de constructeur in Namyang. Er werd gekozen voor een resoluut sportieve vormgeving, al is dat bij dit koetswerktype weinig verassend. De langgerekte massieve koplampunits en de grote 20-duims lichtmetalen velgen horen tot de zwaartepunten van het 4,10m lange, 1,82m brede en 1,36m hoge ontwerp. Kia plant geen serieproductie, maar het is ook nog niet helemaal uitgesloten dat er geen gelijkaardig model komt. In elk geval heeft de ontwerpafdeling voorlopig de handen vol, want tegen 2007 zal de grootste Koreaanse autobouwer nog 17 nieuwe modellen lanceren. Slechts een kleine minderheid daarvan komt naar Europa.