Subaru bouwt de Legacy sinds 1989 en is intussen aan de vierde generatie toe. De nieuwe Legacy en de daarvan afgeleide break krijgen een nog moderner uiterlijk, met nog sterker uitgewerkte sportieve koetswerkverhoudingen als een hoge oplopende gordellijn en een bolle daklijn. De grote achterlichten maken plaats voor kleinere exemplaren met helder afdekglas. Voor het achtermistlicht wordt gebruik gemaakt van LED-technologie (een primeur). Vooraan zitten typerende langgerekte exemplaren die voortaan een grotere ronde optiek hebben voor de grootlichten. Die kunnen overigens voor het eerst voorzien worden van gasontladingslampen.
In het interieur wil men de Legacy voortaan een klasse hoger tillen door de verbetering van de materialen, een aantrekkelijk, modern en sportief dashboard met achtergrondverlichting en de mogelijkheid tot het implementeren van een LCD-kleurenscherm voor de bediening van o.a. airco en GPS. Bij een vorige berichtgeving was nog niet geweten welke motoren ook naar Europa kwamen, maar daarover is intussen duidelijkheid. Het aanbod zal immers bestaan uit een 2.0i, een 2.5i en een 3.0R. De eerste twee zijn viercilinder boxermotoren. De derde, de 3.0R, is een zescilinder boxermotor die door Subaru werd herontwikkeld voor meer vermogen, meer koppel bij lagere toerentallen en -traditioneel een zwak punt- een lager verbruik. De krachtbron ontwikkelt voortaan 245pk bij 6.600t/min. Het koppel bedraagt 297Nm bij 4.200t/min. Die motor wordt ook gebruikt in de Outback die voor het eerst getoond wordt. Net als bij het vorige model wordt de break als basis genomen voor een versie die ook op de wat minder goede wegen zijn mannetje moet kunnen staan, of zelfs geschikt is voor lichte off-road klussen. De koetswerkaddenda maken het model 1cm langer en 4cm breder, maar het voornaamste is de toename in bodemvrijheid naar 20cm door een aanpassing van de ophanging. De op elke Legacy standaard vierwielaandrijving zorgt ook naast het asfalt voor een gezonde tractie. De Outback zal naast de 3.0R ook nog de 2.5i motor met 165pk onder de kap krijgen.
Belangrijker voor onze contreien is ongetwijfeld de voorstelling van de nieuwe Justy. Het vorige model, eigenlijk een Suzuki Swift met een andere badge, is intussen al enige tijd uit de catalogus verdwenen en dat weegt op de verkoop in een land als het onze. Subaru is dan ook zeer blij met de herintroductie van een goedkoper model. Ook dit maal ging men leentjebuur spelen bij Suzuki. Het is de hertekende Ignis die werd voorzien van een aangepaste grille en bumpers. Suzuki bouwt een vierwielaangedreven versie van de Ignis, maar die wordt in ons land niet geïmporteerd. Subaru opteerde wel voor de vierwielaandrijving en dat moet met een bodemvrijheid van 17cm en een korte wielbasis toch wat mogelijkheden scheppen. Voor de aandrijving zorgen een 1.3 of 1.5 benzinemotor die eveneens afkomstig zijn van Suzuki. Een 1.3l common-rail diesel, afkomstig van Fiat, zal later aangeboden worden. Die zal als enige binnen het hele Subaru-gamma enkel op de voorwielen aangedreven worden, maar wordt eerst in de Suzuki geïntroduceerd.