Dé ster op de stand van Ford is het nieuwe Focus-gamma. Nog niet te koop, maar de vierdeurs, vijfdeurs en de Clipper (break) zijn er te bewonderen.
De nieuwe Focus is het eerste echt wereldwijde product dat vanaf het begin werd ontwikkeld in het kader van de ‘ONE Ford'-strategie. Hij werd ontwikkeld in het wereldwijde ‘Centre of Excellence for Small Cars' van Ford in Duitsland en zal in ruim 120 landen overal ter wereld worden verkocht.
Verder maken de nieuwe C-MAX en Grand C-MAX hun opwachting in Brussel. Met de toevoeging van de 'Grand' is er keuze uit een wat sportiever gelijnde vijfzitter en een ruimere zevenzitter schuifdeuren achteraan. Die laatste variant bestond niet van de vorige generatie. Beiden beschikken over een zetelconcept dat inspeelt op de vraag naar een doorgedreven modulariteit.
Van de Mondeo introduceert Ford in Brussel een Econetic-versie. Dankzij een 115 pk sterke 1.6 TDCi uitgerust met een start/stopsysteem, blijft de uitstoot van Ford's topmodel beperkt tot 114 gram CO2 per kilometer. Hij vervolledigt het groene gamma van de constructeur. Dat bestaat verder uit de Fiesta en Focus ECOnetic.
Liefhebbers van adrenaline en sportieve prestaties mogen de Fiesta Sport+ niet overslaan. Zijn 134 pk sterke 1.6 benzinemotor en sportieve koetswerkkit doen zetten de dynamische kwaliteiten van de Fiesta extra in de verf.
Op een Salon van vrijetijds- en bedrijfsvoertuigen kan Ford ook niet ontbreken met zijn bedrijfswagengamma. Met meer dan 6 miljoen verkochte exemplaren en een productieperiode van 45 jaar, vormt de Transit de ruggengraat van dit gamma. Om de verjaardag van de Transit te vieren, lanceert Ford op het Salon de "Business 45" editie van zijn werkpaard, dat hiermee een extra luxueuze uitrusting krijgt. Kers op de taart is de Transit Connect BEV (Battery Electric Vehicle), een zo goed als productieklare, 100% elektrische versie van Ford's compacte bestelwagen.