Ook bij het merk met de Blitz is er ruime aandacht voor milieuvriendelijke versies. Je kan er bijvoorbeeld de Ampera bewonderen. Officieel nog als prototype - de eerste exemplaren worden pas eind 2011 verwacht. De Flextreme GT/E bezoekt Brussel dan weer als echte concept car, net als de Astra GTC Paris Concept. Die laatste is een voorbode van de Astra driedeurs (denk de uiterlijke opsmuk weg en je bent klaar) en stond -zoals de naam aangeeft- in september nog op het Autosalon van Parijs.
De break van de Astra is wel meteen verkrijgbaar. Opel heeft in de laadruimte de meeste onhandige hoeken geëlimineerd en pakt uit met effen, vlakke wanden. In normale toestand past er 500l in de koffer, maar dat kan oplopen tot 1.550l. Daarvoor is de achterbank in ongelijke delen (60/40) neerklapbaar. Dat kan inspanningsloos met een druk op een knop in de zijwanden van de koffer. Met de rugleuningen naar beneden stijgt de laadlengte tot 1.835 mm, 28 mm meer dan in de huidige Astra break. Het motorenpalet omvat in het totaal 8 versies in benzine en diesel en er is een start/stop-systeem op komst. Dat wordt nagenoeg algemeen.
Van de Corsa werd het motorenpalet, chassis en uiterlijk worden onder handen genomen. De aanpassingen blijven beperkt tot de klassieke facelift-items. De 1.0l driecilinder instapmotor ontwikkelt voortaan 65pk (+5) en 90Nm trekkracht (+2). Het verbruik van de instapper zakt echter met 13% tot 5.0l en 117gr/km CO2-uitstoot. De 1.2l viercilinder is goed voor 70pk terwijl het koppel van 115Nm 5Nm winst vertegenwoordigt. De 1.4l krijgt een 2mm langere slag en levert voortaan 87pk en 130Nm. De 1.6l turbomotor bestaat met 150pk of -voor de potige OPC- 192pk. Ook daar is de uitstoot gereduceerd. De extra zuinige 95pk en 190Nm sterke Corsa EcoFlex was al eerder aangekondigd. Die neemt genoegen met een verbruik van 3,7l/100km. De CO2-uitstoot van de driedeursversie bedraagt amper 98gr/km. Erboven vinden we een 75pk en 170Nm sterke variant van diezelfde 1.3 CDTI. Dezelfde dertienhonderd bestaat nog in een derde variant die 90pk en 200Nm levert en steeds aan een zesbak wordt gekoppeld. De topdiesel is nog steeds een 1.7. Die wordt krachtiger (van 125 naar 130pk en het koppel zwelt van 280 naar 300Nm) terwijl z'n brandstofhonger met 9% afneemt.
Tot slot is ook de Antara aangepast. Het uiterlijk is bijgeslepen en oogt wat chiquer, maar de belangrijkste wijzigingen zijn onderhuids. De nieuwe motoren voldoen uiteraard aan de Euro V-norm en zowel de handbediende als de automatische transmissies beschikken nu over zes verzetten. De diesel is nu 2,2l groot en heeft naar keuze 163 of 184pk. De 2,4l viercilinder benzinemotor levert nu 170pk, wat 30pk meer is dan voordien.