De ontwerpers gingen evenwel verder dan dat, want het koetswerk werd flink onder handen genomen. We vinden zaken die bij tuning wel frequenter voorkomen, als aangepaste bumpers en gewijzigde lichtunits, maar ook de opbouw moest eraan geloven. De vorm van de zijruiten leunt nog steeds dicht bij het origineel aan, maar de daklijn blijft hoog en eindigt in een relatief verticaal geplaatst vlak. Zoals bij een drie- of vijfdeurs. De panelen waaruit het dak bestaat zijn evenwel verstelbaar. Op die manier kan de sportieveling in een oogwenk omgetoverd worden naar een pick-up. Het achterste dakpaneel vormt dan immers de vloer van de laadbak terwijl het middelste paneel voor een verticale scheiding tussen de vloer en het dak boven de twee aanwezige zitplaatsen zorgt.
Autosalon van Genève 2003 Rinspeed
De Zwitserse Tuner weet jaar na jaar volk naar z’n stand te lokken met opmerkelijke creaties. Twee jaar geleden kwamen ze met de Advantage R One, waarin behoorlijk wat Audi-TT onderdelen verwerkt waren, met een bestuurderscabine die in de bochten ging tegenhellen. Vorig jaar toonden ze op hun stand de Rinspeed Presto. Dat was een uitrekbare wagen met, naar keuze, plaats voor 2 of vier inzittenden in aparte stoeltjes. Toen was het gros van de onderdelen afkomstig van de Mercedes A-Klasse en de Smart. Dit jaar werd geopteerd voor een model op basis van de Porsche 996 Turbo. Een cross-over nog wel, want het gaat om een model dat geschikt moet zijn voor terreinritten en baanwerk. Met 420pk’s afkomstig van de motor die Rinspeed omgebouwd werd om op een milieuvriendelijke brandstof te werken, vierwielaandrijving en een in de hoogte verstelbare ophanging moet dat lukken.
Geef commentaar
comments by Disqus