De automobielliefhebber komt deze editie meer dan ooit aan zijn trekken. Onder de vrijetijdsvoertuigen vallen immers wagentypes als 4x4’s, SUV’s, breaks, pickups en monovolumes. Steeds meer mensen lopen warm voor een dergelijk vervoermiddel en steeds meer constructeurs mengen zich in de strijd. Daarom ook dat merken als BMW, Saab of Volvo voor het eerst op het Salon aanwezig zijn en een opgemerkte bijdrage leveren aan de publieke aantrekkingskracht van het evenement. Natuurlijk zijn ook 4x4 specialisten als Suzuki, Mitsubishi of Toyota er met hun modellen aanwezig en heeft zo goed als elke constructeur een stek tijdens deze uitgave. Bovendien wordt dit jaar extra aandacht besteed aan de presentatie van concept cars en prototypes en omdat veel constructeurs daar gebruik van maken zorgt dat voor wat afwisseling.
De gemotoriseerde tweewielers vullen deze uitgave bijna geheel de paleizen 7 en 11. In de marge van het salon worden deze keer ook een 25-tal gemotoriseerde lichte vliegtuigjes, paramotors, gemotoriseerde deltagliders en ULM’s tentoongesteld op een oppervlakte van niet minder dan 2000m². Daarmee gaat het salon terug naar z’n roots want tijdens de eerste Brusselse salons die door de voorloper van Febiac werden georganiseerd werden immers ook ‘vliegende tuigen’ tentoongesteld.
Van zaterdag 18 januari tot zondag 26 januari zijn de Brusselse Heizelpaleizen geopend van 10u ’s morgens tot 18.30u ’s avonds. Op woensdag 22 januari is er een verlengde avond. Het evenement blijft dan geopend tot 21u. Volwassenen betalen 9,50 euro, voor kinderen tussen 6 en 12 jaar is er een gunsttarief van 4,75 euro en kinderen jonger dan zes mogen gratis binnen. Een voordeliger groepstarief is verkrijgbaar aan 47,50 euro voor 10 toegangskaarten en is niet deelbaar. Tijdens de vorige editie kwamen niet minder dan 320.000 personen zich informeren.