De
Japanse nicheconstructeur is één van de beter geplaatste autobouwers
voor deelname aan dit salon. Niet omwille van de bedrijfswagens, want op
enkele bedrijfswagenuitvoeringen van personenwagenmodellen na heeft de
constructeur die niet, maar des te meer op het vlak van monovolumes en
4x4’s. De best verkochte Suzuki in België is de ultracompacte
monovolume Wagon R, die samen met Opel werd ontwikkeld. In 2003 is die nog
gerieflijker omdat het interieur werd aangepast zodat achteraan niet 4,
maar voortaan 5 personen kunnen plaatsnemen. Voor het salon ontwikkelde
Suzuki enkele speciale reeksen met muziek als centraal thema. De Wagon R
Harmony krijgt airco, centrale vergrendeling en een CD-speler. Ook de
Suzuki Ignis, verkrijgbaar als drie- of vijfdeurs, zal op de stand
aanwezig zijn. Dat is geen 4x4, maar hij beschikt toch over een grotere
bodemvrijheid en is verkrijgbaar in een lichte vrachtuitvoering. De
speciale reeks heet in dit geval Lounge, de extra uitrusting is dezelfde
als bij de Wagon R. De Liana is een cross-over, een kruising tussen een
break en een monovolume.
Suzuki
heeft een uitgebreid gamma 4x4’s die stuk voor stuk hun mannetje kunnen
staan want ze hebben allen een inschakelbare vierwielaandrijving en zelfs
een reductiebak. Ze zijn zonder uitzondering op het salon aanwezig. De
Jimny is de kleinste, met een speciale reeks Chillout die een CD-speler,
airco en aluminium velgen omvat, gevolgd door de Suzuki Vitara
Cabrio, Grand Vitara en Grand Vitara XL-7. Zowel de oer-Vitara, in
Cabrio-uitvoering, als de nieuwere Grand Vitara zijn verkrijgbaar met een
moderne 2-liter dieselkrachtbron van PSA. De grootste Vitara van allemaal
heeft een 2.7l V6 met 173pk onder de kap. In het buitenland wordt die
verkocht met zeven zitplaatsen (vandaar de type-aanduiding), maar voor de
Belgische markt werd de derde zitrij verwijderd. Je hebt dan wel meteen
een gigantische kofferruimte.
Het
voornaamste Suzuki-nieuws voor 2003 is evenwel niet op het Salon te
vinden. In de loop van 2003 zal Suzuki in al zijn modellen, met
uitzondering van de Alto, immers een diesel introduceren. Een belangrijke
en lang verwachtte troef voor een markt als België.