Fiat is ook zo’n constructeur met bedrijfswagenversies bij de vleet. Zo is er de Fiat Seicento Cargo met een laadvolume van 950l, de Fiat Punto Cargo met een nuttige last van 450kg, en de Fiat Multipla die 1900l ter beschikking heeft. De Doblo is de eerste van de ‘echte’ bedrijfswagens. Op de stand staat onder meer een koelwagenversie om de veelzijdigheid van het model te demonstreren. De Fiat Scudo bestaat ook nog steeds, met een laadvermogen van 800kg en 4000l inhoud. De Ducato is de grote bestelwagen, de evenknie van de Peugeot Boxer en de Citroën Jumper, en is verkrijgbaar in talloze uitvoeringen. Deze laatste is ook bijzonder succesvol als basis voor campers of zwerfauto’s, met een marktaandeel van niet minder dan 55% bij deze laatste.
Autosalon van Brussel 2003 Fiat
De
Italianen wisten op een terugvallende Belgische markt hun aandeel in de
verkoop te doen stijgen van 2,8 naar 3%. Die trend hoopt de invoerder
natuurlijk ook in 2003 door te zetten. Dat zou moeten kunnen met de break
versie van de Fiat Stilo, de Fiat Stilo Multi Wagon, die in Brussel zijn
Belgische première beleeft. Natuurlijk wordt er ook aandacht besteed aan
de volumewagens van de constructeur. Dat zijn er drie, de
personenwagenuitvoering van de Doblo, de eigenzinnige Multipla met 6
zitplaatsen op twee zetelrijen, én de nieuwe Ulysse. Ook leuk dat Fiat in
Brussel de Simba toont. Dat is een compacte wagen met een stoere
aankleding, permanente vierwielaandrijving en pittige prestaties. Een
concept car, maar productie -zonder uiterlijke opsmuk als de nieuwe,
langverwachte Panda- is zeker.
Geef commentaar
comments by Disqus