De autobouwer gaat intussen gewoon verder met de verschillende fases in de lancering van de 7-reeks. De 'gewone' versie in Frankfurt, de lange variant in Genève en op het Salon van Parijs de diesels. Het gaat dan om een drieliter zescilinder in lijn, met een vermogen van 218pk en 500Nm koppel en vierliter V8 die 258pk en 600Nm ontwikkelt. De 730d en 740d van de vorige 7, maar dan met voldoende aanpassingen om zowel het vermogen als het koppel op te trekken. De behoorlijk uit de kluiten gewassen 7-reeks haalt met de nieuwe 730d in het vooronder een topsnelheid van 235km/u. De spurt naar de 100 neemt dan 8sec in beslag. De nieuwe 740d kan naar 100km/u in 7,4sec en haalt een begrensde top van 250km/u. De versnellingsbak van dienst is de uitstekende automatische zesbak die momenteel ook al aan de benzinmotoren gekoppeld wordt.
Concurrent Mercedes stelde in juli pas zijn systeem met draaiende koplampen voor de E-Klasse voor. Dat zou in combinatie met de biXenonlampen een aanzienlijke verbetering van de zichtbaarheid in de bochten moeten betekenen. Een voordeel dat BMW de concurrentie niet gunt want in Parijs komt de autobouwer met Adaptive Light Control (ALC) op de proppen. Het systeem herkent koerswijzigingen, nog voor ze daadwerkelijk plaatsvinden. Daartoe worden gegevens over de huidige snelheid, de draaihoek en de gierverhouding gebruikt, maar ook het stratenplan van het GPS systeem wordt gebruikt. Het systeem, dat volgens BMW 'bijna klaar is voor serieproductie' zou de zichtbaarheid met 34% verbeteren.