Als je ruimte verkiest boven moduleerbaarheid (alhoewel) is de nieuwe Citroën Berlingo misschien een alternatief. Die is op de snuit en wat details na dan weer gelijk aan de Peugeot Partner waarvan de nieuwe versie ook op dit salon staat te pronken. Net als de versie van het merk met de leeuw heeft die dus recht op een aangepast, moderner interieur en uitgebreidere veiligheidsvoorzieningen.
Bij de prototypes merken we de C-Crosser Concept Car en de C-Airdream Concept Car op. Die eerste is een eigenzinnige interpretatie van hoe een SUV van het merk Citroën, die natuurlijk optimaal gebruik zou kunnen maken van de adaptieve eigenschappen van Citroën’s hydraulische ophanging, er uit zou kunnen zien. Ook opmerkelijk is bij de C-Crosser is de opbouw van het dashboard. Omdat er geen mechanische verbinding meer is tussen de verschillende bedieningsorganen die nodig zijn voor het bedienen van de motor, remmen en stuurinrichting, werd het mogelijk om de besturingmodule verplaatsbaar te maken. Je kan het stuur dus zowel rechts, links als in het midden zetten. De C-Crosser was eerder al op het Salon van Frankfurt te bewonderen.Wel helemaal nieuw, en niet minder indrukwekkend is de Citroën C-Airdream Concept Car. Dat is een interpretatie van hoe een grote Coupé van het merk er uit zou kunnen zien. De ontwerpers lieten zich daarbij rijkelijk inspireren door het design van legendarische Citroëns uit het verleden, zoals de DS, CX en SM, maar ook de BX en XM. De korte achteroverhang, de grote overhang vooraan, de versmalling van het passagierscompartiment naar achteren toe en het niveauverschil in de gordellijn ter hoogte van de achterruit zijn daar allen tekenen van. Dankzij de grote glaspartijen aan de zijkant én natuurlijk een volledig glazen dak is licht een dominante factor in het interieur. Onder de kap zit een overigens een 3.0l V6 met 210pk. Pedalen heeft de C-Airdream niet; alle instructies tot accelereren en afremmen worden doorgegeven via hendels op het stuurwiel. Omdat het dashboard verstelbaar is, en niet de zetel, hebben de achterpassagiers steeds even veel ruimte.